سهم خراسان جنوبی برای ساخت صحن امام باقر(ع) تأمین شد  
کد خبر: 4194909
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹

سهم خراسان جنوبی برای ساخت صحن امام باقر(ع) تأمین شد  

معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان جنوبی گفت: سهم خراسان جنوبی برای ساخت صحن امام باقر(ع) در جوار حرم امام جواد(ع) 200 میلیار تومان است که تا این لحظه دو برابر آن تأمین شده است.

علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی خراسان جنوبی امروز شنبه 30 دی در نشست مدیران و رابطین عتبات عالیات مستقر در ادارات اظهار کرد: شش استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، قم ، اصفهان و شیراز ساخت صحن امام باقر (ع) در جوار حرم امام جواد(ع) را بر عهده گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای هر یک از این استان ها سهمیه ای با هدف استفاده از ظرفیت ها و نذورات مردمی مشخص شده، افزود: 200 میلیارد تومان سهم خراسان جنوبی در این زمینه است که تاکنون دو برابر آن تأمین شده است.

عباس‌زاده گفت: بر اساس مصوبه شورای اداری برای اینکه کارکنان دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، بیمه‌ها، شهرداری‌ها و شرکت‌ها و نیز واحدهای تولیدی بخش خصوصی هم بتوانند در این زمینه مشارکت داشته باشند، باید برنامه‌ریزی لازم در زمینه جلب کمک‌های آن‌ها برای ساخت صحن امام باقر(ع) در مدت دو سال فراهم شود.

معاون استاندار با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از افراد از خراسان جنوبی برای انجام کارهای مربوط با ساخت این صحن در کاظمین حضور دارند، تصریح کرد: چهارم بهمن ماه 90 نفر دیگر به کاظمین اعزام می شوند لذا کارکنان استانداری خراسان جنوبی ماهانه مبلغ 35 میلیون و 670 هزار تومان به این پروژه کمک می‌کنند.

موسی جوینده، رئیس ستاد عتبات عالیات استان هم در این جلسه گفت: خراسان جنوبی با 170 درصد تأمین سهم استان برای ساخت صحن امام باقر(ع) رتبه اول کشور را در این زمینه دارد.

وی افزود: خراسان جنوبی رتبه اول کشور را در جمع آوری نذورت و رتبه اول کشور را در اجرای پروژه‌های مربوط به عتبات عالیات را هم کسب کرده است لذا در همایش نشان ارادت هم که چندی پیش برگزار شد، 35 میلیارد تومان به عتبات کمک شد که 98 درصد این کمک ها توسط افرادی می شود که وضعیت مالی مناسبی ندارند.

جوینده با بیان اینکه زمینه برای جهش در ساخت پروژه صحن امام باقر(ع) فراهم شده، خاطرنشان کرد: اوقاف و امور خیریه استان 275 میلیون تومان، کارکنان سپاه استان 130 میلیون تومان و انتظامی استان هم 25 میلیون تومان برای ساخت صحن امام باقر(ع) کمک کرده‌اند.

در این جلسه احکام رابطین عتبات عالیات ادارات به آن‌ها اعطا شد.

انتهای پیام
captcha